روش های افزایش فروش در سایت

تمامی افرادی که وبسایتی برای کسب و کار خود ایجاد می کنند، دنبال برندسازی یا کسب درآمد بیشتر هستند. اگر وبسایت شان مورد توجه کاربران قرار نگیرد، نمی توانند درآمد خاصی از سایت کسب کنند و باید فاتحه کسب و کار انلاین شان را بخوانند.

بنابر این هر صاحب کسب و کاری که وبسایتی دارد، باید دنبال روش هایی برای دیده شدن و افزایش فروش در سایت باشد که در ادامه به بررسی روش های مختلف و چگونگی پیاده سازی آنها خواهیم پرداخت.

  1. اولین و شاید مهمترین روش برای دیده شدن هر وبسایتی این است که برای موتورهای جستجو، بهینه شود. یعنی استراتژی سایت طوری چیده شود که رتبه های اول را در گوگل و موتورهای جستجو کسب نماید. به این کار اصطلاحا سئو می گویند.

وقتی یک وبسایت درست سئو بشود و در بین 3 رتبه اول موتور جستجو باشد، آن موقع است که شاهد سرازیر شدن مشتریان به سمت سایت شان خواهند بود و درآمد چندبرابری را تجربه خواهند کرد.

برای دیده شدن در نتایج اول گوگل، سایت خود را می توانید به تیم سئو هفت تاز بسپرید.

  1. تولید محتوای مناسب و باکیفیت ، باعث جذب بازدیدکننده به سایت و در نتیجه فروش بیشتر می شود.
  2. ارائه تخفیف به محصولات و خدمات باعث جذب مشتری می شود. پس پیشنهاد می شود حتما تخفیفی را به محصولات تان اختصاص دهید. چون این کار باعث حس خوشایند در کاربر و در نتیجه خرید او می شود.

برای تخفیف می توان دو نوع عمل کرد. اول اینکه یک تخفیف ثابت روی محصول گذاشت تا همه کاربران استفاده کنند. دوم اینکه کد تخفیف به بعضی کاربران اختصاص داد.

همچنین پیشنهاد می شود برای اولین خرید، تخفیف ویژه ارائه شود.

  1. رایگان کردن هزینه حمل و نقل، نیز باعث افزایش فروش در سایت می شود. می توان کلا هزینه حمل و نقل را رایگان کرد یا شرط قرار داد که به ازای خرید مبلغ مشخصی، هزینه ارسال از آن کاربر گرفته نشود.
  2. برگزاری مسابقه و دادن جایزه از جمله روش هایی است که باعث شناسایی تعداد بیشتری از افراد از آن برند می شوند. چون با جایزه و برگزاری مسابقه باعث می شود کاربران درباره مسابقه باهم صحبت کنند. در نتیجه بازدیدکنندگان سایت افزایش و فروش آن نیز بیشتر می شود.
  3. برگزاری کمپین ها و جشنواره های مختلف در ایام خاص (مانند عید نوروز و شب یلدا) و پیشنهاد فروش ویژه برای تعدادی از محصولات، می تواند مشتریان زیادی را وارد سایت نماید.
  4.  پیشنهادات شگفت انگیز و کارت هدیه را نیز می توان راهی برای فروش بیشتر محصولات در نظر گرفت.
  5. وفاداری مشتری از دیگر روش هایی هست که باعث فروش بیشتر در سایت می شود. صاحبین وبسایت علاوه بر اینکه باید کاری کنند تا بازدیدکنندگان خرید انجام دهند، بلکه باید کاری کنند تا مشتری وفادار بماند و برای دفعات بعدی هم به آن سایت مراجعه و خرید انجام دهد. پشتیبانی و سرویس دهی مناسب نیز باعث وفاداری بیشتر مشتریان می شوند.
  6. تبلیغات هدفمند، کلیکی، ریتارگتینگ و… تاثیر زیادی در برندسازی و افزایش فروش دارد. کاربران در وبسایت های دیگر یا شبکه های اجتماعی تبلیغ سایت شما را می بینند و به سایت مراجعه می کنند.

 

چگونگی پیاده سازی روش های افزایش فروش آنلاین در سایت

 

افزایش فروش در سایت، فروش بیشتر در سایت

 

هرکدام از روش های گفته شده در بخش قبل، باعث افزایش فروش در سایت می شوند. ولی سوالی که پیش می آید این است که چگونه باید آنها را در سایت پیاده سازی کرد؟

تعداد زیادی افزونه وجود دارد که به راحتی روش های فروش بیشتر را پیاده سازی می کند. تعدادی از این افزونه ها در مخزن وردپرس وجود دارد و می توان به رایگان از آن استفاده کرد و تعدادی دیگر را با پرداخت هزینه باید خریداری و نصب نمود.

  1. افزونه Discount Rules for WooCommerce برای تخفیف هوشمند

این افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد و به صورت رایگان قابل استفاده است. بیش از 100 هزار نصب فعال دارد. با استفاده از این افزونه می توان قیمت گذاری ویژه و تخفیف پویا براساس تعداد خرید برای محصولات انجام داد.

با این افزونه ها می توان به راحتی با چندکلیک تخفیف های مختلفی به محصولات نسبت داد و نیاز نیست برای هر محصول دستی این کار را انجام داد.

 

  1. افزونه YITH Deals for WooCommerce برای پیشنهادات شگفت انگیز

این افزونه پیشنهادات شگفت انگیزی را برای مشتریان هنگام خرید ارائه می دهد. به عنوان مثال مشتری دفتر و لوازم التحریر خریداری می کند و سایت پیشنهاد خرید جامدادی هم می دهد.

همچنین می توان برای یک محصول خاص هم، پیشنهاداتی را تنظیم کرد. برای استفاده از این افزونه نیاز است آن را خریداری کنید.

 

  1. افزونه woocommerce first purchase coupon کد تخفیف اولین سفارش

این افزونه رایگان نیست و در ازای پرداخت هزینه می توان از آن استفاده کرد و تاثیر آن را دید. زیرا یکی از عوامل تبدیل بازدیدکننده به مشتری این است که برای اولین خریدش از فروشگاه، تخفیف در نظر گرفته شود.

می توان درصدی تخفیف برای اولین سفارش در نظر گرفت یا اگر محصول فیزیکی است، هزینه ارسال را رایگان برای خرید اول انجام داد. هردو مورد گفته شده تاثیر زیادی در جذب مشتری و افزایش فروش دارد.

 

  1. افزونه RafflePress جهت برگزاری مسابقه انلاین

با استفاده از این افزونه می توان، مسابقات مختلفی را در وبسایت ترتیب داد. در این افزونه برای هر ورودی امتیاز در نظر گرفته می شود و به صورت اتومات برنده را مشخص می کند. جایزه برنده می تواند تخفیف از فروشگاه باشد.

این امر باعث درگیر شدن کاربر در سایت و افزایش نرخ کلیک می شود. افزونه RafflePress رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد و بیش از 20 هزار نصب فعال شده است.

 

  1. افزونه Sales Countdown Timer برای شمارنده معکوس

می توان جهت وسوسه کردن مشتریان برای خرید، تایمر شمارش معکوس تنظیم کرد. از این افزونه نه تنها برای محصولات، بلکه در هر بخشی از سایت نیز می توان استفاده کرد و تاثیر افزایش فروش را در سایت دید.

همچنین علاوه برای یک محصول بلکه برای گروهی از محصولات نیز می توان این افزونه را فعال نمود. این افزونه در مخزن وردپرس به صورت رایگان با بیش از 7هزار نصب فعال در دسترس است.

ولی اگر می خواهید از همه ویژگی های این افزونه استفاده نمایید، نسخه پرو آن را می بایست خریداری کنید.

 

  1. افزونه YITH WooCommerce Gift Cards برای فروش کارت هدیه ووکامرس

با استفاده از این افزونه، کاربران کارت های هدیه با مبالغ دلخواه خود را خریداری می کنند تا بتوانند از تخفیفات فروشگاه سایت استفاده کنند.

مشتریان با خرید کارت هدیه ، یعنی به اندازه همان مبلغ، تخفیف خرید از فروشگاه دریافت می کنند. این افزونه را می توان به صورت رایگان از مخزن وردپرس نصب و استفاده کرد. همچنین نسخه پرو آن با امکانات بیشتر وجود دارد.

 

  1. افزونه Andromeda جهت برگزاری جشنواره فروش

برگزاری جشنواره و کمپین یکی دیگر از روش هایی است که باعث سرازیر شدن مشتری به سمت سایت و ترافیک آن می شود. می توان در مناسبت های مختلف جشنواره تعیین کرد و با تعیین انجام یک سری فعالیت هایی توسط کاربران، به آنها امتیاز داد و از آن امتیاز در گردونه شانس برای تخفیف یا قرعه کشی استفاده نمود.

همچنین کاربران می توانند امتیاز کسب شده را به کیف پول تبدیل کنند تا برای خرید محصولات از آن استفاده کنند. روش های کسب امتیاز در این افزونه ها متفاوت است. به عنوان مثال؛ بازدید روزانه از سایت، معرفی افراد دیگر به سایت، خرید و ثبت و نظر و…

برای استفاده از این افزونه، باید آن را با پرداخت هزینه خریداری و نصب کنید.

 

  1. افزونه آوانس جهت امتیاز و پاداش دهی پیشرفته

این افزونه امکان ارائه کد تخفیف یکبار مصرف، تعیین جایزه، گردونه شانس را دارد. همچنین امکاناتی را فراهم می کند تا کاربر بتواند به جمع آوری امتیاز بپردازد. روش های کسب امتیاز مواردی مانند زیر است:

ثبت نام در سایت، مشاهده صفحه یک نوشته، مشاهده برگه دلخواه، خرید از سایت، مشاهده ویدئو، گوش کردن به یک پادکست و….

این افزونه در سئو سایت تاثیر دارد. زیرا با تشویق کاربران به کسب امتیاز باعث می شود تا کاربران زمان بیشتری را در سایت بمانند و نرخ پرش انها کاهش پیدا کند. این عامل تاثیر زیادی در سئو سایت دارد.

این افزونه رایگان نیست و برای استفاده از آن، می بایست ان را خرید.

  1. افزونه Loyalty Program by Advanced Couponsبرای وفاداری مشتریان

این افزونه نیز برای فعالیت های مختلف کاربران، امتیاز در نظر می گیرد تا بدین وسیله زمان حضور کاربران را در سایت افزایش دهد. هرچه کاربران بیشتر در سایت باشند احتمال اینکه خرید بیشتری انجام دهند، نیز زیاد می شود.

این امر سبب وفاداری مشتریان به سایت و افزایش فروش در سایت می شوند. بنابراین افزونه هایی که حالت گیمیفیکشن دارند، باعث وفاداری در مشتریان می شوند. این افزونه رایگان است و بیش از 5هزار نصب فعال دارد.

 

  1. افزونه wp optin wheelجهت گردونه شانس

این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس با بیش از 2 هزار نصب فعال وجود دارد ولی نسخه پرو آن با ویژگی های بیشتری نیز در دسترس است.

افزونه گردونه شانس یک کد تخفیف تصادفی به کاربر اختصاص می دهد. کاربران می توانند شانس خود را امتحان کنند تا کد تخفیف را بدست بیاورند.

همین امر سبب ماندن بیشتر کاربر در سایت می شود که در سئو تاثیر دارد و در نتیجه باعث جذب مشتری و افزایش فروش در سایت می شود.

افزایش فروش در سایت با تبلیغات، افزایش بازدید کاربران از سایت

11. افزونه Quick Adsense برای نمایش تبلیغات

افزونه Quick Adsense یکی از افزونه هایی است که جهت نماش تبلیغات در سایت استفاده می شود. به صورت رایگان در دسترس است و می توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود نمایید.

تاکنون بیشتر از 50 هزار نصب فعال داشته است. زیرا با استفاده از این افزونه به راحتی می توان تبلیغات سایت را مدیریت کرد.

یکی از ویژگی های افزونه  Quick Adsense مشخص کردن محل قرار گیری تبلیغات است. یعنی اینکه تبلیغات دقیقا در کجا باشد، بین محتوا یا قبل و بعد از آن.

 

لطفا امتیاز خود را نسبت به این محتوا ثبت بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *